torsdag 10 februari 2011

Recension - Rosenserien Rosenvatten

Detta ansiktsvatten har hängt med några år och är en av mina favoriter! Det är ett vårdande ansiktsvatten som återställer hudens pH-värde och sluter porerna efter rengöring, och fungerar som en förberedelse innan serum/fuktkräm. Rosenvattnets bas är Kinesiskt grönt te vilket är kraftigt antioxiderande och anses motverka fria radikaler som påskyndar hudens åldrande. (Grönt te är alltså inte bara bra att dricka!)

Jag använder det morgon och kväll och sprayar på hyn efter rengöring och innan serum. Det känns uppfriskande och luktar lätt av rosor och växtparfym. Jag brukar vänta några minuter innan jag lägger på serum, för att huden ska absorbera Rosenvattnet ordentligt. Ibland använder jag det även som en uppfräschare under dagen.

Plus

- Prisvärd med tanke på vad liknande ansiktsvatten kostar per ml.
- Återfuktande och alkoholfritt ansiktsvatten
- Helt naturliga och ekologiska/biologiska ingredienser
- Innehåller både A, C och E vitaminer

Minus

- Lite tråkig förpackning


Rosenserien hittar du i hälsokostbutiker och det går även att köpa online bl a här. Ca Pris 215 kr
Innehåll: Kinesiskt grönt te, vegetabilisk emulgator (från kokos), växtparfym, biokonservering (från veg. fetter), rosenolja, A-vitamin, naturlig E-vitamin och C-vitamin.
Inci: Camellia sinensis, Polysorbate 20, Parfume, Ethylhexylglycerin, Rosa damascena, Retinol palmitate, Tocopherol, Citrus Aurentius Dulcis, Citronellol, Geraniol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar