fredag 25 mars 2011

Goa Gubbar

Idag börjar jag dagen med en skål färska jordgubbar med mjölk och solens strålar genom fönstret. Jordgubbar är fulla av antioxidanter och c-vitaminer som är toppen för huden, så passa på att frossa i de fina röda gubbarna. Tänk på att försöka hitta de obesprutade varianterna, jordgubbar är nämligen ett utav de mest besprutade bären som odlas.

Jordgubbar gör även gott utanpå kroppen. Bland annat är de bra att ha i ansiktsmasker, skrubbar och hårinpackningar. Något utav det enklaste du kan göra med jordgubbar är att dela en på mitten, gnid in halvorna i ansiktet och låt jordgubbs-moset sitta på i några minuter och skölj sedan av. Jordgubbar innehåller nämligen naturlig Alpha Hydroxy syra(AHA) som hjälper till att peela bort döda hudceller.

Jag ser fram emot jordgubbs-säsongen på alla sätt, gör du?

2 kommentarer:

  1. jag ser verkligen fram emot jordgubbssäsongen, det är ju supergott!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också, jordgubbar är något jag inte kan få nog av, så goda. :)

    SvaraRadera