måndag 28 mars 2011

Recension 100% Pure Pomegranate Antioxidant Moisturizing Lotion SPF 20

Det naturliga skönhetsmärket 100% Pure startades av Susie Wang som växte upp i Japan med en mormor som var Geisha. Hon är en duktig trädgårdsmästare och har studerat örter, träd och blommor och odlade t o m sina egna bär för att göra ansiktsmasker. Hon började jobba för några utav de största hudvårdsmärkena i världen som formula/produkt-utvecklare men under en vanlig dag i labbet råkade hon slå ut en flaska med kemisk vätska och blev chockad över att inom ett par minuter hade vätskan förstört bordsytan och det blev startskottet för hennes eget märke med 100% naturliga ingredienser. 100% Pure har sin bas i San Fransisco och produkterna tillverkas på deras eget plantage i Oakland, Kalifornien. Produkterna är inte testade på djur och ett utav företagets mål är att rädda och hjälpa utsatta djur.

100% Pure Organic Pomegranate Antioxidant Hydration SPF 20 är en lättabsorberad anti-aging dagkräm med bredspektrum SPF 20 som skyddar mot UVA/UVB. Den innehåller mycket antioxidanter som skyddar mot klimatpåverkan som föroreningar, smog och avgaser. Basen består av Aloe Vera och innehåller en hög halt E-vitamin och Granatäppelolja, Vitt Te, Bivax och en massa bra örter.

Krämen kommer i en praktisk pumpflaska i glas men jag har dock sett att de har ändrat utförandet till en plastflaska på den amerikanska hemsidan. Flaskan doserar en lagom mängd och jag brukar använda 1-2 pump för hela ansiktet. Krämen luktar behagligt, är dryg och lättjobbad och absorberas lätt utav huden. Fungerar som en bra bas för makeup, i synnerhet foundation och det blir inga vita ränder efter Titanium Dioxiden och Zinz Oxiden som det annars kan bli i SPF krämer. Men efter några timmar framför datorn på jobbet tar min T-zon ut sin rätt och jag känner mig oljig i pannan och får använda blotting-papers.

Plus
- 100% naturliga ingredienser
- Hög SPF
- Lättjobbad och snabb-absorberad
- Dryg

Minus
- Inte världens bästa på fet hy

Finns att köpa på webshoppen Eleven. Ca pris 345 kr.

Men trots att den inte riktigt samarbetar med min feta hy i pannan måste jag säga att jag är imponerad över kvalitén på produkten. Nästa gång kommer jag dock troligen köpa nyheten Argan Oil Hydration Facial Moisturizer SPF 30 som jag nämde i ett tidigare inlägg.

INCI: Active Ingredients: 15% Titanium Dioxide, 10% Zinc Oxide Inactive Ingredients: Organic Aloe Barbadensis (Aloe Juice)1, Punica Granatum (Pomegranate) Seed Oil, Tocopherol (Vitamin E), Organic Cera Alba (Beeswax)2, Organic Camelia Sinensis Leaf (White Tea) Extract2, Extracts of Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf, Origanum Vulgar (Oregano),Thymus Vulgaris (Thyme), Citrus Grandis Seed (Grapefruit Seed), Origanum Vulgare Leaf (Goldenseal) and Cinnamomum Zeylanicum Bark (Cinnamon)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar