lördag 14 maj 2011

Recension - Body America Toast To The Coast Face & Body Scrub

Body America Organics är ett amerikanskt naturligt märke som inte testar på djur och vars produkter är fria från Parabener, BHT & UREA. De har söta retroinspirerade förpackningar i sann patriot-anda och har inriktat sig på kroppsprodukter. De har fyra serier med dofter som alla symboliserar en region i USA och bär de fyndiga namnen Southern Belle (persika och mango), Vermont Va Va Voom (Äpple, Lönn och Blåbär), Toast to the Coast (Hav och vindruva) och New York Cheesecake with an Edge (Jordgubb och Vanilj).

Toast To The Coast Face & Body Scrub ska lukta friskt av vindruvor och hav och innehålla 72% naturliga ingredienser. Den ska vara lämplig för både ansikte och kropp och exfolierar bort döda hudceller. Med tillsatt vitamin E och Ceramide 3 så kan den användas dagligen för att bibehålla hudens elasticitet.

Body scruben luktar sannerligen friskt, iallafall av vindruvor, har lite svårt att veta hur just hav ska lukta i detta sammanhanget. När jag använder scruben så tar jag en liten klick utav innehållet och masserar in i ansiktet efter rengöring. Den lämpar sig alldeles utmärkt till ansikts-scrub då kornen är så pass små så de nästan skulle kunna klassas som microdermabrasion enligt mitt tycke. Efteråt känns huden ren och återfuktad men lägger jag inte på en kräm inom ett par minuter så känns huden lite torr. Men jag tycker att det är en helt klart prisvärd produkt som gör vad den ska! Kan tänka mig att köpa den igen men då i en annan doft. Dock tycker jag att Body America kunde ansträngt sig lite till så halten av naturliga ingredienser kunde ha kröpit upp lite högre än 72%....

Plus
- Bra finkornig scrub
- Dryg
- Både för ansikte och kropp

Minus
- Endast 72% naturliga ingredienser
- Innehåller Phenoxyethanol

Ca pris omkring 130 kr för 177 ml. Finns på välsorterade Coop och på webben bl a här.

INCI: Aqua, Aloe BarbadensislGel, Alumina, CetearyllAlcohol, Ceteareth-20, CocosiNucifera Oil,eleven.se Polysorbatel60, Caprylic/Capric Triglyceride,lhelianthus annuus seediwax, Cyclomethicone, GlyceryllStearate,eleven.se PEG-100Stearate, Dimethicone,lButyrospermum Parkii, ButyliStearate, Xanthan Gum,lMannitol, Cellulose, HydroxypropyllMethylcellulose, Tocopheryl Acetate,iCeramide 3, Parfum,iPassiflora Edulis Oil,iHydrolyzed Vegetableeleven.se Protein,iPhenoxyethanol Benzoic Acid,lDehydroacetic Acid, DisodiumiEDTA, CI 77491,lcieleven.se 42090..

2 kommentarer:

  1. Låter jättebra. Vart kan man köpa dessa produkter? :)

    SvaraRadera
  2. Vad jag vet så säljs de på välsorterade Coop-butiker och de har även funnits på Maxi ICA Stormarknad där jag köpte min. De finns även på webshoppen Eleven.se. :)

    SvaraRadera