lördag 19 november 2011

Gör-det-själv ~ Naturlig läppskrubb

Idag är det helt fantastiskt väder ute och vi gick ut och tog en promenad längs vattnet. Solen skiner och det är ungefär 7 grader ute där jag befinner mig. Kan knappt tro att det är Första Advent nästa helg eftersom! Trots att det inte har blivit så kallt ute än så har mina läppar ändå börjat bli lite fnasiga. Så när vi kom hem slängde ihop en naturlig läppskrubb som jag masserade läpparna med.

Jag använde följande:

½ tesked honung
1 tesked socker
(använd gärna ekologiska produkter)

Rör ihop socker och honung så det fördelar sig bra och massera sedan in på läpparna. Om du har tid så låt det sitta på några minuter. Eftersom skrubben är helt naturlig gör det inget om du råkar slicka dig om läpparna. :)

Trevlig helg!

English: The weather is fantastic here in Sweden and it's still not cold outdoors, even though it's November. We took a walk and when we got home I made a DIY Lipscrub with honey and sugar. All natural and no worries if you accidently lick your lips. :) Have a nice weekend!


2 kommentarer:

  1. Ah det är en så härlig känsla med nypeelade läppar som inte fnasar! : ) Ett tips för en skonsammare peeling är att byta strösockret mot florsocker : ) (Om man känner att det skulle behövas alltså..)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Evelina! Det ska jag prova nästa gång. :)

    SvaraRadera