tisdag 24 januari 2012

Lily Lolo visade vår och sommar trender!




Som jag skrev igår var jag tillsammans med ett gäng skribenter och bloggare på svenska Lily Lolo's pressevent som de höll på salongen Tre Klippare i Stockholm (som även är återförsäljare för märket). Vi hälsades välkomna med bubbel och snittar och fick gå runt och mingla en stund innan de olika make up lookerna visades.



Jag träffade flera trevliga bloggande tjejer däribland Hannah, Carina, Elin, Cecilia, Des, Åsa och en utav systrarna från Glitter Sisters! :) Väldigt roligt att få ett ansikte på endel utav de bloggar jag själv brukar läsa och knyta kontakter.


Själva visningen var väldigt fin och en riktigt färgexplosion! 7 tjejer med olika sminkningar och coola vintage klänningar från Odd Lovin. En och en fick de en presentatin utav den sminkning de bar utav Lily Lolo's söta Hanna Forsberg och när visningen var klar stod alla modellerna bredvid "sina" produkter så att vi nyfikna tjejer kunde titta lite närmre på produkterna. 


Vårens och sommarens make up-inspiration har Lily Lolo hämtat från färgerna utav sommarblommor, frukter och ädelstenar. Den look jag fastnade för var färgstarka "Clementine" som ni ser på bilderna. Med oss fick vi en generös goodiebag med produkter ifrån den look vi tyckte bäst om och jag kommer att lägga upp swatches framöver så ni ser produkterna bättre. Ärligt talat tyckte jag att alla 3 looks som vi fick välja ifrån var fantastiskt fina och väl sammansatta så det var svårt att välja, men jag beslutade mig för att inte mesa utan välja något färgrikt till våren istället för de vanligtvis jordnära tonerna jag brukar använda!



Lily Lolo's produkter är fri från kemikalier, färgämnen, nanopartiklar, syntetiska ingredienser, talk, parabener, parfym, olja, silikon, konserveringsmedel och Bismuth Oxychloride (som kan irritera huden när den blir varm). Produkterna passar alla hudtyper och är enligt Lily Lolo särskilt bra för en känslig hy eller problemhy. Det lilla jag har hunnit kika på ögonskuggorna säger mig att de är väldigt pigmenterade, det krävs inte så mycket för att det ska ge färg, något som andra bloggerskor som provat ögonskuggorna tidigare kunde intyga. Det ska bli riktigt intressant att testa! 

4 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig med.=) Ska bli riktigt kul att testa det vi fick med oss hem, har länge varit nyfiken på Lily Lolos produkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! :) Vi kanske springer på varandra någon annanstans i framtiden!

      Radera
  2. Kul att träffa dig med :D Vi kanske stöter ihop någon mer gång? :)

    SvaraRadera
  3. Jättekul att ses! :) Ja det är ju inte helt omöjligt att vi gör!

    SvaraRadera