måndag 19 mars 2012

Recension - Lily Lolo Natural Lipgloss Peachy Keen & Bitten Pink


Nu är det dags för recension av två omtycka följeslagare i handväskan - Lily Lolo's läppglans i nyanserna Peachy Keen och Bitten Pink
Lily Lolo Lipgloss ska ge dig pussvänliga läppar samtidigt som de skyddas med vitamin E och vårdande ekologisk jojoba olja. De ska ha en lätt doft av choklad, ha en kladdfri formula och ge ett fint skimmer. Innehåller endast naturliga ingredienser och är inte testat på djur.

Lily Lolos lipgloss kommer i en praktisk snygg hylsa med applikator. Det första som slår mig varje gång jag applicerar är doften av choklad! Men jag tycker helt klart att Peachy Keen luktar mycket mer choklad än Bitten Pink. Lily Lolo håller vad de lovar - läppglansen är lätta att applicera och deras formula är kladdfri, det är lätt att få lagom mycket på läpparna. Resultatet är ett lätt transparent skimmer som håller länge och ser naturligt ut, och känns väldigt vårdande. Peachy Keen ger ett subtilt beige/guldigt skimmer medans Bitten Pink ger ett mer färgat rosigt skimmer. Det ända negativa är att silvertexten på hylsan snabbt nöts bort efter några turer i innerfacket på handväskan vilket är lite synd. Jag är väldigt nöjd med dessa och använder dem både till vardag och fest - piffar till en vardags make up på ett kick! 

Plus
- Choklad-doften!
- Lättapplicerat och håller längre på läpparna
- Vårdande

Minus
- Silvertexten på hylsan försvinner snabbt

Att texten faller av tycker jag inte ska påverka betyget utav produkten i hylsan så mitt betyg utav 5 möjliga blir:



Pris ca 129 kr och finns på bland annat Brallis.se

English: Review of Lily Lolo Lipgloss. I really like the smell of chocolate, the soft and shimmery formula and that they nourish and protect your lips.

INCI: Ricinus Communis Seed Oil, Oleic/ Linolic/Linolenic Polyglyceryl, Hydrogenated Castor Oil, Sucrose Acetate Isobutyrate, Cera Alba, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Aroma, Copernicia Cerifera Cera, Tocopherol, Titanium Dioxide (CI77891), Iron Oxides (CI77491, CI77492)

9 kommentarer:

  1. Jag älskar det här läppglanset, och doften :)

    SvaraRadera
  2. Ska kolla in de där! :)

    SvaraRadera
  3. Peachy Keen ser jätteläcker ut! :)

    SvaraRadera
  4. Jag trodde Lily Lolo's läppglans var väldigt transparenta i färgen, vad glad jag bli att det verkar som de ändå ger en del färg. :D Blev supersugen på att klicka hem ett par nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ylva! Peachy Keen är ganska transparent, man får dutta på endel men Bitten Pink ger mer färg! :)

      Radera
  5. Asså! Doften gör ju att jag kan äta upp dem! Du har superfin form på dina läppar förresten! Massa kramar

    SvaraRadera