onsdag 4 april 2012

H&M Conscious Collection 2012

Bild - H&M

Om knappt en vecka –  Torsdag den 12e April – släpper H&M årets Conscious Collection och redan idag kan ni gå in på hemsidan och förhandstitta på de plaggen som kommer att säljas online. I år består kollektionen utav två delar – Exclusive Conscious Collection och en den återkommande Conscious Collection.

Bild - H&M

Exclusive Conscious Collection består bland annat av svepande cocktail-klänningar och välsydda partyplagg i ekologiska och återvunna tyger med starka färger och pärlbroderier, och en glamourös aftonklänning av gräddvit ekologisk bomull, sidenbouclé och en veckad organzakjol som bara släpps i en begränsad upplaga om 1 000 numrerade exemplar.

Bild - H&M

Den vanliga Conscious kollektionen består bland annat utav romantiska klänningar, tunna chiffongblusar, shorts i ekologiska och återvunna tyger med blomster-tryck, pastellfärger och pudertoner. I den här kollektionen finns även en Herr-del.

Exclusive Conscious-kollektionen och Conscious-kollektionen kommer att säljas i cirka 100 H&M-butiker världen över från den 12 april och delar ur kollektionen kommer även att säljas online.

Jag är helt klart sugen på den ”vanliga” Conscious Collection, jag gillar de romantiska plaggen och ljusa färgerna. Plaggen från Exclusive Conscious Collection känns lite för starka i färgerna för mig och jag vet helt enkelt inte när jag skulle använda en sådan skapelse – men man ska ju aldrig säga aldrig! J

Är ni sugna på att köpa något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar