tisdag 12 juni 2012

Recension ~ Une Intuitive Touch BB Cream Foundation


Une Intuitive Touch BB Cream Foundation är en foundation som består av 100% naturliga ingredienser och har naturlig doft från lotusblomma. Med hjälp utav bland annat Jojobaolja, Bivax och Sheasmör ska den ska täcka, jämna ut och ge lyster, samtidigt som den ska skydda, balansera och återfukta huden. Enligt Une ska den återfukta i upp till 8 timmar och har även en naturlig SPF 6. Den har även hypoallergen formula, är dermatologiskt testad, ECOCERT-certifierad och påfyllningsbar med refiller.

Den här foundationen kommer i en praktisk dosa med skjutbart lock och spegel. Det medföljer en liten pensel som kanske inte är den bästa men den gör sitt jobb fast ibland jämnar jag det sista med fingertopparna. Jag har nyansen S01 som är den ljusaste (här kan ni se en bild med swatch) Foundationen är krämig och lätt att jobba med och man får ett fint och jämt resultat, dock tycker jag att man ser lite glansig ut så jag brukar matta ner och fixera den med min puder-foundation.

Nedan ser ni en bild där jag lagt på Une Intuitive Touch BB Cream Foundation på halva ansiktet för att ni ska se hur täckningen är. Till höger har jag lagt på foundation och till vänster är helt utan foundation. Den täcker mina röda partier och endel utav mina fräknar på ett naturligt sätt.

Det tar såklart lite tid att jobba med den här foundationen med den lilla penseln, jag tar ett parti i taget men jag tycker att det är värt tiden för att få ett bra resultat. Dock är det kanske inte den foundation jag griper efter i badrummet när jag har bråttom! :) Hållbarheten är klart godkänd, vissa dagar tycker jag den sitter fint hela dagen och ibland kan jag se att den försvunnit lite på vissa ställen. Den kan även bli lite kakig på fnasig hud. Extra plus för spegel på dosan om man vill göra en touch up under dagen! En liten nackdel är att den innehåller Bismuth Oxychloride, som är naturligt, men som vissa personer kan reagera allergiskt på.

Plus
- Lätt att jobba in
- Täcker bra och ger ett fint jämt resultat
- Återfuktar
- Refill / påfyllningsbar
- Spegel i dosan

Minus
- Klarar inte min T-zon
- Kan se lite "kakig" ut på fnasig och torr hud trots återfuktande egenskaper
- Innehåller Bismuth Oxychloride

En helt klart godkänd foundation som får betyget 3,5 utav 5 möjliga.

Pris ca 219 kr (Refill 159 kr) och innehåller 6 g. Finns att köpa på Åhlens varuhusen och via Eleven.se.

English: Review of Une Intuitive Touch BB Cream Foundation - S01, the lightest shade. Creamy foundation with good coverage but it cant handle my oily T-zone after a day at work. Feels re-hydrating but leaves some ruff spots in the skin caky. Contains Bismuth Oxychloride.

INCI: OCTYLDODECANOL, SILICA, SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) SEED OIL*,
COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX, CERA ALBA (BEESWAX)*,
BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER*, LAUROYL LYSINE, TOCOPHEROL,
HYDROGENATED PALM KERNEL GLYCERIDES, HYDROLYZED LEPIDIUM MEYENII ROOT*, MALTODEXTRIN*, ORYZA SATIVA (RICE) HULL POWDER, PARFUM (FRAGRANCE), HYDROGENATED PALM GLYCERIDES, GLYCINE SOJA (SOYBEAN) OIL,
[+/- (MAY CONTAIN) : CI 77007 (ULTRAMARINES), CI 77019 (MICA), CI 77163
(BISMUTH OXYCHLORIDE), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES),
CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE)
 *Ingredients from Organic Farming

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar