torsdag 8 november 2012

Fantastiska dofter från Nonique!



I början på veckan kom ett efterlängtat paket ifrån Nonique. Och jag blev inte besviken. Vilka dofter, skulle kunna äta upp den tropiska hudkrämen! Nedan har jag beskrivit produkterna och hur de doftar och jag kan lova att om ni gillar söta friska dofter som jag gör, då är Nonique ett bra val. Stora rejäla tuber med INCI och översättning på svenska påklistrat då inte alla kan tyska. Recensioner och utlåtande kommer såklart framöver.

Tropisk Hudkräm - En bodylotion som luktar tropiska drinkar och exotiska stränder - precis vad jag letat efter. Doften beskrivs som Bananmjölk och Pina Colada - och jag kan inte annat än instämma. Om nom nom! :-) Har hunnit testa ynka 2 gånger men den känns lovande och doften ligger kvar på huden ett tag. Krämen ska vara mild och återfuktande - och passa alla hudtyper. Pris 129 kr.
 
Tropisk Duschkräm - Luktar med fantastiskt, påminner om hudkrämen ovanför men luktar mer lent och fruktigt. Enligt förpackningen doftar den Ananas, Pina Colada och vaniljkräm vilket med känns som en klockren beskrivning på doften. Har inte hunnit testa den ännu men den får hänga med i duschen framöver. Ska passa alla hudtyper. Pris 99 kr.
 
Anti Aging Nattkräm - En antiageing kräm som har en mild bärig doft av acaibär, granatäpple och hallon. Ska passa bässt för torr, stressad och känslig hud. Har testat den 1 gång och krämen känns len och skön på huden och är lätt att massera in. Men 1 gång är lite lite för att avgöra dess egenskaper så det blir någon månad eller två utav användande innan det kommer ett fullt utlåtande. Pris 129 kr.
 
Energi Duschkräm för hud och hår - Den doftar fräscht, sött och syrligt av mango, papaya och grapefrukt. Väldigt uppiggande! Den här ska man kunna använda till både kropp och hår utan att rubba den naturliga balansen. Jag har hunnit testa den här en gång och den lämnade håret rent men jag får förstås återkomma med utlåtande när jag använt den några veckor. Ska passa alla hud & hårtyper. Pris 99 kr.
 
Dessutom fick jag tips av läsaren Anita att Nonique nu även finns att köpa via Skinlife.se för er som är intresserade.
 
English: Early this week I got a much anticipated package from Nonique with products with amazing scents that brings tropical drinks and exotic beaches to mind. Love it!  Full scale reviews will follow as soon as Iäve tried the products accordingly.

5 kommentarer:

  1. Suck! Nu blev man j inte mindre sugen direkt... ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, smaskens! Låter precis som produkter i min smak :-)

    SvaraRadera
  3. Dofterna låter helt fantastiska, drömmer mig bort! :)

    SvaraRadera
  4. Mmm, smarrigt. Är de väldigt söta och tunga doften eller lite åt det friskar och lättare hållet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle säga att de inte alls är tunga i doften, snarare fruktigt friska och söta :)

      Radera