torsdag 3 januari 2013

Recension ~ Lily Lolo Lash Alert Mascara


Lily Lolo Lash Alert Natural Mascara är en mineralmascara med en krämig formula som är skapad av naturliga ingredienser. Den ska ge både längd och volym till ögonfransarna, och vara enkel att applicera flera lager utav. Lash Alert Natural Mascara innehåller inga kemikalier och är skonsam mot ögonen.

Lash Alert mascaran har en stor borste med tätt sittande borst som sveper med alla fransar bra och separerar dem. Den luktar inget särskilt enligt min näsa men absolut inte illa. Konsistensen är ett mellanting mellan lite torrare Une och blötare Lotus Organic, lagom ”torr” om man säger så. Det är lätt att jobba med mascaran och bygga på fransarna i flera lager och den kladdar inte förrän kanske 3e eller 4e lagret. Jag tycker fransarna ser längre och tjockare ut – de blir väldigt fina!

Hållbarheten är bra men jag har märkt att den kan smula och lägga sig under ögonen. Och är man som jag som har torra slemhinnor och ögon som kliar ibland så blir det lätt smuligt under. Men de dagar miljön/luften är optimal och jag håller mig från att klia sitter den bra och kanske smular lite framåt kvällen.

Det står inget om att den ska vara vattenfast men jag tycker att den kan stå emot en tår eller två, eller ett träningspass utan att kladda. Det krävs en bra rengöring för att få bort den men oftast använder jag remover för att få bort allt.

Plus
- Bra och lättjobbad konsistens
- Bra borste
- Ger längd och volym

Minus
-Kan smula och lägga sig under ögonen framåt eftermiddagen

Betyg 8 utav 10 möjliga.

Omkring 199 kr för 10,5ml och går att köpa via Brallis.se, Eleven.se med flera och även via Apoteksgruppens butiker.

English: Review of Lily Lolo Lash Alert Natural Mascara. A mascara with natural ingredients that gives volume, lenght and separates the lashes well. Nice big brush and creamy formula. Might crackle and fall down under the eye during the day.
 
INCI: Aqua, cera alba, copernicia cerifera cera, sucrose distearate, cichorium intybus root extract, propanediol, helianthus annuus seed wax, galactoarabinan, sucrose stearate, caprylyl glycol, caesalpiniaspinosa gum, acacia senegal, glycerin, caprylhydroxamic acid, sodium hydroxide [+/-]: ci 77499.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar