lördag 11 maj 2013

Recension - Nonique Tropisk Hudkräm


Nonique Tropisk Hudkräm ska vara mild och återfuktande för alla hudtyper. Ska ha en kylande effekt vilket gör den idealisk som aftersunkräm. Den innehåller bl a ekologisk odlad nonifrukt, aloe vera, kokosolja, babassuolja och banan och ska dofta gott av Pina Colada och Banan Milkshake.

Den här kroppskrämen kommer i en stor 200 ml tub, är vit i färgen har en underbar tropisk doft. Bananer, Vanilj och Pina Colada är vad min näsa tycker att den doftar. Älskar doften! (ni som följt mig ett tag vet nog att jag är svag för tropiska dofter). Krämen sjunker in efter några minuter, men lite längre tid om du kommer ut varm och fuktig från duschen och smörjer in direkt.

Huden känns återfuktad och mjuk och håller den nivån hela dagen. Hade kanske önskat att den gav ett lenare resultat? Jag testade även den när jag var i Filippinerna och hade bränt mig. Just att den är kylande märkte jag inte speciellt mycket av men att den lugnar och återfuktar, det kan jag hålla med om.

Plus
- Doften! :-)
- Återfuktande och lugnande
- Lättjobbad

Minus
- Bara en önskan om att den skulle lämnat huden lenare.

Betyg 9 utav 10 möjliga. Absolut en favorit hemma hos mig och det blir köp igen.

129 kr för 200 ml och finns att köpa t ex via Nonique.se, Jordklok.se eller Skinlife.se

English: Nonique Tropical Skin Bodylotion comes in a large 200 ml tube, is white in color and has a wonderful tropical scent. It smells like Banana, Vanilla and Pina Colada's - Love the scent! (you who have followed me for a while probably know that I'm a sucker for tropical scents).

The Cream absorbs in a few minutes and the skin feels moisturized and soft and keeps that level throughout the day. Had perhaps wished it gave a smoother result? I also tested it when I was in the Philippines and had a sunburn. Just that it's cooling I did not notice that it was cooling as stated but it soothes and moisturizes.

Definitely a favorite and it will buy it again!

INCI: Aqua, Cocos nucifera Oil * (ekologisk kokosolja), Glycerin, kapryl / kaprintriglycerid, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum parkii Butter * (ekologiskt sheasmör), Theobroma cacao seed butter * (ekologiskt kakaosmör), Prunus Amygdalus Dulcis Oil * (ekologisk mandelolja), Orbignya oleifera fröolja * (ekologisk Babassuolja), cetearylalkohol, alkohol, Parfym **, xantangummi, kaliumsorbat ***, *** natriumbensoat, skvalan, tokoferol, Helianthus annuus Seed Oil, mjölksyra, Morinda citrifolia * fruktextrakt (Ekologisk Noni frukt), linalool **, Aloe Barbadensis Leaf Juice * Powder (Ekologisk Aloe Vera), limonen **, ** citral, bensylalkohol *** Musa sapientum Frukt * Utdrag (Ekologisk banan), bensylbensoat **, ** Geraniol
* Från ekologiskt odlade (certifierad ekologisk odling)
** Naturliga eteriska oljor (från naturliga eteriska oljor)
*** Konserverat med (konserveringsmedel)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar