söndag 23 juni 2013

Mina Solskydd 2013


Jag tänkte dela med mig av vilka solskydd jag satsar på i år. Jag fick en fråga om vilka solskydd jag skulle rekommendera och här är de som jag själv kommer att använda flitigt i sommar! :-)

Från vänster:

Badger Company Sport Sunscreen Broad Spectrum SPF 35 - en riktig sunblocker som visserligen gör din hud vitare vid applicering, men den gör definitivt sitt jobb! Den här använder jag i ansiktet, på bröst, övre delen av ryggen och axlar om jag vet att jag ska vara ute mycket i solen. Den är även vattenresistent. Här finns min recension.

Badger Company Daily Kids Sunscreen Lotion SPF 30 Tangerine Vanilla - en ny bekantskap som jag ännu inte hunnit recensera. Den här använder jag i ansiktet, på bröst, övre delen av ryggen och axlar när jag ska sola eller vet med mig att jag ska vara ute i solen och röra mig. Men så långt kan jag säga att den verkar skydda fint, är mycket mer lättflytande än SPF 35 ovan och doften är fantastisk!

Badger Company Sunscreen Lotion SPF 16 Aloe Vera - En härlig sollotion som är lätt att applicera och gör sitt jobb bra. Den här använder jag främst på ben, armar och mage när jag ska sola. Min recension hittar ni här.

Eco Cosmetics Day + SPF 15 - en bra vän att grunda med under make up eller som den är eftersom den är lätt färgad. Jag använder den främst när jag använder smink. Doftar gott och är lättapplicerad. Min recension hittar ni här.

Hurraw! med SPF 15 - ett glassdoftande läppbalsam som skyddar och vårdar läpparna. Perfekt att ha med i väskan och på stranden då det inte smälter i första taget. Min recension hittar ni här.

Bubblare (ej i bild) - Jag fick ett litet prov av MarieVeronique Organics Everyday Sheer Coverage SPF 20 av Malin/Bilbo Blue Eyes. Den verkar faktiskt lovande och jag funderar på om den kunde vara ett alternativ till Eco Cosmetics då jag inte blir lika fet utav den här.

English: These are my natural sunscreens for Summer 2013! :-)

2 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken att testa Badger Company Sunscreen Lotion SPF 16 Aloe Vera. Lämnar den en vit kladdig hinna eller går den in i huden ordentligt?

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Den går in bra i huden! :)

    SvaraRadera