söndag 13 oktober 2013

Läppfavoriter Topp 5


Under våren och sommaren har jag samlat på mig flera favoriter som jag varvar efter dag, humör och klädsel. Läppstift, läppglans och läppbalsam. Skimmer, glans och eller bara vårdande.

Om vi börjar med basen:

Naked Lips - läppbalsam med 100% naturliga ingredienser, varav 99% är certifierade ekologiska ingredienser. Ingredienserna varierar beroende på smak/doft men basen verkar bestå av solrosolja, bivax och kokosnöt olja. Jag har provat alla 5 dofter och mina favoriter är Havtorn, Pepparmint och Kokos. Återfuktar bra och gör läpparna mjuka och lena.

Sedan några läppglans:

Burt's Bees Sunny Day Lipgloss - 100% naturligt lipgloss formulerad med mjukgörande oljor (Ricin och Solros) och närande Bivax. Sunny Day är det perfekta namnet på det här korallrosa lipglosset med guldskimmer. Användes flitigast i sommar men åker på lite då och du även nu. Luktar lite av honung. Något klibbig konsistens men ger mjuka, återfuktande och skyddade läppar med vackert skimmer.

Une Glimmer Lips Gloss G11 - 100% naturligt lipgloss med ECOCERT certifiering. Berikad med pärlemor för att ge ett skimmer utan att glittra. Återfuktande vårdande formula som är lätt att jobba med och som inte är klistrig. Lipglosset appliceras med en penselapplikator istället för skumgummiapplikator. Ger mjuka lena läppar med ett subtilt guldskimmer och doftar gott. Tydligen kommer doften från tomatblad! :-)

Organiqs Lipgloss Dark Rose - 100% naturligt lipgloss med Bivax och vårdande oljor av Solros, Sesam, Argan och Jojoba. Nyansen framhäver och förstärker min egen färg på läpparna och ger ett blankt resultat med pyttelite lilablått skimmer. Läpparna känns mjuka, lena och återfuktade länge.

Till sist ett läppstift:

Lily Lolo Natural Lipstick Pink Parisian - Naturligt krämigt läppstift med jojobaolja, vitamin E och rosmarinextrakt som skyddar och vårdar läpparna. Mörkt skimrande rosenrosa med guldskimmer. Perfekt för alla tillfällen, lagom diskret för jobbet, men ändå ett go-to läppstift för mig när det vankas middagar eller fest.


EnglishDuring spring and summer I've came across many lip-favorites. I vary them after day, mood and outfit. Lipstick, lip gloss and lip balm. Shimmer, shine and or just lip-caring. These are my top 5 right now!

1 kommentar: