fredag 18 oktober 2013

Pressveckan SS14 - Dag 2


Pressdag 2 spenderade jag på Scandinavian PR som välkomnade med ljusa lyxiga lokaler och drinkar och tilltugg från restaurangen Riche. I lokalen kunde man bli både sminkad och får ansiktsbehandling dagen till ära. Dock var det med produkter från märket Babor  som har halvnaturliga produkter så jag stod över den biten.


Men något spännande som visades på Scandinavian PR var nya franska märket Couleur Caramel! Det hade endast funnits på byrån i ynka en vecka så det är splitternytt i Sverige. Just nu letar SPR passande återförsäljare så vi bör se produkterna inom en snar framtid på webshoppar och i butiker. :-)


Couleur Caramel är en serie med ekologisk make up med aktiva naturliga ingredienser. Produkterna ska vara fria från parabener, mineraler, phenoxyethanol och andra syntetiska ämnen. Alla förpackningar och displayprodukter är tillverkade av återvunna material i så stor utsträckning som möjligt. Väldigt söta förpackningar. Produkterna är CosmeBio certifierade och har inte testats på djur.

Här ovan ser ni puder, rouge, ögonskuggor, eyeliners (både dipliners och pennor), mascaror med olika färger, läppstift och fina borstar med trähandtag.


Här ser ni testers på foundation, foundationsticks, concealers, primer, make up bas, borstar, guldolja och ansiktsrengöring. Fick test av primern för fet hy med mig så det ska bli väldigt spännande att testa!


Ett annat märke jag var glad att kika närmre på var Kure Bazaar som gör 85% naturliga nagellack. Vilka fina färger! Jag blev väldigt förtjust i dessa och jag fick lack med mig hem så nu blir det hårdtestning. :-)


Här ser ni de nyaste tillskotten på Kure Bazaar's färgkarta. Det dovt ljuslila lacket ser fantastiskt ut! Potentiellt framtida köp för min del.


SPR har även hand om Honoré des Prés - ekologiska parfymer med flera fina dofter. Vissa av dem gillade inte min näsa alls medan några var milda och härliga, men parfym är ju högst individuellt. Doften var ganska intensiv direkt på huden men efter en stund avtar den och blir lättare. De som jag blev nyfiken på var kokosdoftande Love Coconut, citrus- och mandarindoftande Honorés Trip och tuberosedoftande Vamp á NY. Dofterna kändes väldigt lyxiga och hade fina förpackningar.

Lämna gärna kommentarer om ni undrar något ang. produkterna så försöker jag svara så gott jag kan.
Stort tack till Scandinavian PR för ett riktigt fint arrangerat event!


English: Press Day 2. Stockholm's pressweek is over and I've compiled the best new natural products. Today - Couleur Caramel, Kure Bazaar and Honorés des Prés. Take a look and use the translate button to the right! :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, det lila såg riktigt fint ut! :-)
    Gillar en del av Honores Des Pres parfymer, men lite starka kan jag hålla med om. Jag har lättast att använda Green Loves parfymer och har nyligen börjat prova parfymer från Farfalla som verkar funka bra. Farfalla finns ett provkit på fyra parfymer för ca 140 kr på Mondebio. Mondebio har ju dessvärre 80 kr frakt också. Men du borde kolla in deras shop vid tillfälle. :-)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att läsa dina rapporter från Pressvecka SS14 =) Har inte haft möjlighet att själv vara närvarande.
    Jätte kul att Couleur Caramel har kommit till Sverige =) Jag brukade köpa deras produkter vid mina besök i Belgien tidigare. Har recenserat en mascara från dem om jag inte missminner mig helt fel ;)
    kram, Jeanette

    SvaraRadera