måndag 30 december 2013

La vie est Belle's Favoriter 2013

Då var det dags att summera året som gått.

Som jag har testat produkter och skrivit inlägg detta året! På både gott och ont då bloggen blir som ett extra jobb som tar tid vid sidan om mitt vanliga jobb. Men som tur är har jag under det senaste året hittat en bättre balans med bloggande och stressar inte lika mycket över att hinna med längre vilket är väldigt skönt. För trots allt tycker jag det är väldigt roligt att pyssla med bloggen och prova nya skönhetsprodukter. :-)  Nästa år fyller bloggen 3 år och från att börjat i ytterst liten skala så har bloggen blommat ut till en fin liten blogg med snudd på 300 följare och desto fler som besöker den via direktlänk och sökningar. Tack alla fina som kikar in på min blogg! :-)

Något jag har funderat på är det här med betygsystemet med siffror. Här skulle jag vilja ha era åsikter. Jag funderar nämligen på att sluta med dem då jag tycker att det är svårt välja exakt var på skalan jag ska sätta ett betyg för en produkt. Dessutom känns det som att ni får en ganska utförlig recension i textform och även Plus och Minus sidor av produkten. Vad tycker ni?

Nedan hittar ni mina skönhetsfavoriter från året som gått!

English: My 2012 favourite beauty Products and reflections from the year. Thank you to all of you who visits my little blog! :-)


Här är mina favoritprodukter från 2013!

Årets bästa produkt för ansiktet

Esse Organic provade jag nu i höstas och produkterna kändes fantastiska mot min hy. Under tiden jag använde dem kändes min hud lugnad, återfuktad och mjuk med dessvärre verkade det som att jag reagerade på någon ingrediens ibland. Väldigt tråkigt men riktigt fina produkter som jag önskar att jag kunde använda! Här finns min recension.

En produkt som jag testar just nu känns otroligt bra för min hud, ger fukt och en klar fin hy är Cicamed Serum C Antioxidant! Kommer att recenseras i början på året och just nu ser det lovande ut.

Årets bästa Hårprodukt

Rahua's Shampoo och Balsam var ren lyx för mitt hår. Håret blev livfullt, glansigt och kändes återfuktat efter tvätt. Hade det inte varit för prislappen hade jag köpt dessa jämnt! Recensioner hittar ni här.

Årets bästa Make Up produkt

Helt klart Une's mascaror! Första mascaran jag testade från Une smulade väldigt mycket och hållbarheten var sådär men efter detta har det bara gått uppåt. By Night är fortfarande min favorit men Green Pride och 3 in 1 kommer inte långt efter. Här kan ni läsa en jämförelse av dem.

Årets bästa produkt för Kroppen

Nonique Tropisk Hudlotion - jag har köpt den här lotionen flera gånger. Luktar Pina Colada, banan och vanilj och återfuktar huden bra. Tropisk njutning! Recension hittar ni här. För övrigt är jag väldigt imponerad av Noniques sortiment.

Årets Solskydd (ny nominering!)

Definitivt Badgers solskydd. Skyddade mig bra på semestern i Filippinerna och hela svenska sommaren. Min favorit är Badger Company Daily Kids Sunscreen Lotion SPF 30 Tangerine Vanilla som doftar jättegott! Insåg att jag missat göra en recension för just den så det får jag fixa i vår. :-) De andra recensionerna hittar ni här.

Årets bästa produkt i duschen

Den här bubblade upp sent på året som en liten överraskning. Deep Steep Tangerine & Melon Bodywash doftar gott, tvättar rent och lämnar huden mjuk och återfuktad. Här finns min recension.

Årets bästa Lypsyl/Lipgloss

Detta årets bästa lypsyl blev svenska Naked Lips. Med naturliga ingredienser med 99% ekologiskt innehåll som vårdar och mjukgör blev det en favorit för mig. Dessutom flera dofter att alternera med. Här kan ni läsa mer om dem.

Årets Nykomling

Kure Bazaars lyxiga och naturliga lack kom från ingenstans och jag måste säga att jag är frälst. Vackra moderiktiga färger och lyxig känsla á la Chanel lacken (kanske för att de har samma typ av flaska? haha) Här hittar ni två av de lacken jag har målat med. Dessutom känns det bra att även gemene man, modemagasin och modeföretag verkar ta till sig det mer naturliga Kure Bazaar. Det går åt rätt håll! Och ni - recension kommer snart.

Årets Överraskning

Spraydeodoranten DO2 fick jag i present och hade inga större förhoppningar alls. Men den visade sig vara en bra och effektiv deodorant som dessutom är extremt dryg. Här hittar ni min recension.

3 kommentarer:

  1. Kul med listor redan! :-)
    Jag håller på och skriver mina.
    Jag kan avslöja att en Une mascara och duschkrämen från Deep Steep kommer att hamna på min också. Sen blir det lite andra saker också.
    Kram och Gott Nytt År! :-)

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva lite saker…
    Håller med om att det kan bli en svår balans även om det är skoj med blogg. Skönt att du hittat en bra balans. Jag har t.ex. börjat förbereda vissa inlägg när man vet att man har en del att göra.

    När det gäller betygskala så tycker jag svårt att veta vad som är bäst. Jag har ju aldrig använt dem just för jag tycker det är så svårt att bestämma betyg då det är mycket saker som spelar in. Det kan nog spara tid för läsaren för jag tror en del bara kollar på betygen och endast läser vidare om produkten får högre betyg. Jag kan själv göra så ibland, men inte alltid. Men för mig spelar det ingen roll. Jag väljer inte att läsa en blogg för om de sätter betyg eller ej. Det tar säkert extra mycket tid för dig så strunt i det om det blir för omständigt.

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig ide att ha en lista! Det är alltid lika kul att läsa om favoriter andra har haft under årets gång :)

    SvaraRadera