torsdag 20 mars 2014

H&M Conscious Exclusive 2014

Äntligen har bilderna släpps för detta årets H&M Conscious Exclusive! Och i vanlig ordning är plaggen helt fantastiska. Jag har mina ögon på några redan nu men måste nog tyvärr övertyga plånboken med. :-)



10e April släpps den exklusiva kollektionen tillsammans med den vanliga Conscious Collection (mer om det i ett annat inlägg). Förutom återvunna material och ekologiskt bomull så har H&M i år valt att jobba med två nya material - ekologiskt siden och ekologiskt garvat skinn (från ekologiska gårdar) från Tärnsjö Garveri. Inspirationen kommer helt klart från Spanien och bohem-trenden som råder just nu. Matadordetaljer, tofsar, flamenco, läder, spets och brodyr i vackert naturvitt, beige och svart. Tumme up!

Nedan ser ni mina favoriter från kollektionen - bland annat den puderrosa flamenco-inspirerade klänningen och liten axelremsväska i naturfärgat skinn. Och vad sägs om två klänningar i naturvit spets fina nog att gifta sig i? För fler bilder och plagg - kolla H&M Press!

English: H&M has released pictures from this years coming H&M Conscious Exclusive 2014! At last! And as always, the garments are absolutley lovely! This year H&M has decided to work with two new materials, organic leather from the Swedish leather supplier Tärnsjö, and organic silk. The exclusive collection is realesed the 10th of April together with the Conscious Collection (more about that in a later post). Below you see my favorites from the collection. To see more garments and pictures, visit H&M Press!




1 kommentar:

  1. Jättefina! :-)
    Jag gillar den svarta bäst. Tycker den vita långklänningen är vacker också, men för mig personligen så börjar jag nog bli för gammal för en spetsklänning. ;-)

    SvaraRadera