lördag 31 maj 2014

Lily Lolo Pressed Eyeshadows + Eyebrow Duo Swatches


För ett tag sedan fick jag hemskickat några nyheter från brittiska Lily Lolo. Några Pressed Eyes Shadow i våriga färger och den nya Eyebrown Duon i nyansen Light. Lily Lolo har ju gjort om sina förpackningar helt i en ny svartvit design. Väldigt snyggt!

Swatchade ögonskuggorna är Lily Lolo Pressed Eye Shadow i nyanserna Peekaboo (ljus blekrosa med satinfinish), Eye Candy (matt ljus pastellila) och Limoncello (matt ljus pastellgul). Skuggorna har en silkeslen finish och ska vara vårdande och anti-age med hjälp av mjukgörande jojobaolja och  extrakt från martorn. Lily Lolo beskriver skuggorna som pigmentrika men jag håller inte riktigt med om det. Antingen så har de inte så starkt pigment eller så får man ta ganska mycket skugga för att få till en mycket färg. Utan primer är de ganska ljusa vilket förstås även det är vackert. För mig är de här pastellfärgerna väldigt användbara, speciellt nu på sommaren. :-)

Eyebrown Duo i nyansen Light är den ljusaste. Det finns 2 mörkare - Medium och Dark. Duon består av en del skugga och en del naturligt vax. Med skuggan fyller man i brynen och med vaxet formar man brynen så man vill ha dem. Det var mer krut i Eyebrow Duon och med hjälp av vaxet blir det mörkare. Jag gillar Eyebrown Duon väldigt mycket och har börjat använda den dagligen.


English: A while ago I got some news from British Lily Lolo. New Pressed Eye Shadow in pastel colors and the new Eyebrown duo in shade Light. Lily Lolo has just redesigned their packaging with a new black and white design. Very nice! 

The swatched eyeshadows are Lily Lolo Pressed Eye Shadow in shades; Peekaboo (light pale pink with satin finish), Eye Candy (matte light pastellpurple) and Limoncello (matte light pastelyellow). The shadows have a silky finish and should be nourishing and anti-aging through moisturizing jojoba oil and extracts of sea holly. Lily Lolo describes the shadows as a pigmentrich, but I do not really agree with that. Either they are not as pigmentstrong or you have to take quite a lot of shade to get a lot of color. Without primer, they are quite bright and pale, which of course also it is beautiful. For me, these pastel colors are very useful, especially now in the summer. :-) 

Eyebrown Duo in shade Light is the brightest. There are two darker shades - Medium and Dark. The duo consists of a shadowpart and a part of natural wax. Fill in your brows with the shade and then use the wax to shape your brows as you want them. There was more pigment in the eyebrowpowder and using it together with the wax it becomes darker. I like the Eyebrown Duo very much and have started to use it daily.

5 kommentarer:

  1. Jag använder den mörkaste skuggan i en dr hauschka-palett till mina ögonbryn därför att det är det alternativ och den färg som funkat bäst för mig. Men helt optimalt är det inte ändå eftersom det inte sitter en hel dag så nu kanske det finns ett bättre alternativ! Ska absolut undersöka Lily lolos ögonbryn-duo. //Hanna Li

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort samma som du, fast med en skugga från Nvey Eco. :) Den har varit lite mörkt möjligen så den här är bättre för mig. Bra att kunna forma mina spretiga ögonbryn med vax också.

      Radera
  2. Eyebrown Duo'n verkar väldigt spännande! Ser fram emot att testa dem, har faktiskt bara provat ett blush från dem tidigare och den var jag nöjd med. Deras nya snygga förpackningar har gjort att jag fått upp ögonen på dem igen!

    SvaraRadera