lördag 19 juli 2014

Ett litet iHerb Haul + fri frakt!


I veckan fick jag ett litet paket med några saker jag suktat efter ett tag. Däribland ett set med olika rouge från Everyday Minerals. EM är nytt för mig men har funnits ett tag i Sverige via bland annat Brallis.

"Love at first blush" innehåller inte mindre än 6 småburkar med rouge i olika rosa och persikorosa nyanser. Perfekt för mig som älskar att variera rouge efter kläder och humör. Med på köpet fick man med den allra sötaste kabukiborsten! Ska bli superkul att testa lite mer rosa nyanser då jag mest har korallfärger hemma i badrumsskåpet. Det kommer ett mer detaljerat inlägg om rougen framöver. :-)

Mintfärgade lacket "Mint to be" från Piggy Paint har jag haft ögonen på ett tag och senast jag skulle beställa var det slut. Men skam den som ger sig! Jag väntade snällt på ett mail ifrån iHerb om att det kommit in och slog till direkt. Den mintgröna nyansen är verkligen underbar!

En favorit som fick följa med i paketet är min älskade jordgubbstandkräm från Now Foods. Jag har tidigare recenserat den här. 

Och det blev även ett solskydd ifrån Badger Balm med SPF 30 och doft av mandarin och vanilj. Detta ska jag dock ge till min Pappa som ville ha något bra skydd till sommaren. Det finns två varianter av Vanilla & Tangerine - Active(tål vatten i upp till 40 min) och Daily(för dagligt bruk, ej vattenresistent).

Här finns en sammanställning om de olika solskydden från Badger. Jag använder bland annat Tangerine & Vanilla Daily och är väldigt förtjust i den men insåg faktiskt att jag glömt att recensera den. Men jag har recenserat 2 andra Badger Balm SPF och länkarna till dem hittar ni här.

Och för er som med vill handla via iHerb så kan jag tipsa om att de har fri frakt(gäller International Airmail) fram till 31 Juli för orders över $40.00. Om ni uppger koden GBT832 så får ni $10 i rabatt om ni handlar för över $40 och $5 rabatt om ni handlar för under $40. Kom bara ihåg att hålla er kring ca 300 kr per paket för att slippa tullen och under 1,83 kg för att få fri frakt (över 1,83 kg blir det dyrare frakt).

***

This week I received a small package with a few things I longed for. Among others - blush from Everyday Minerals. EM is new to me but has been around a while in Sweden

"Love at first blush" contains non the less than 6 jars of various pink and peachy shades. Perfect for me who loves to vary blush depending on clothes and mood. Also in the box there was the sweetest little kabuki brush! Shall be super fun to test some more pink shades when I mostly have coral colors at home. It will be a more detailed post about the blushes in a near future. :-)

I've been eyeing the mint colored nailpolish "Mint to be" from Piggy Paint for a while and last time I was about to order it wa sold out. But shame on giving up! I waited patiently for an email from iHerb that it hade been restocked and I ordered right away. The mint-green colour is really wonderful!

A favorite that came along is my beloved strawberry toothpaste from Now Foods. I have previously reviewed it here.

And there was also a sunscreen from Badger Balm with SPF 30 with a scent of tangerine and vanilla.  This one I'll give to my Dad who wanted good protection for the summer. There are two sorts of Vanilla & Tangerine - Active (can withstand water for up to 40 min) and Daily (for everyday use, not water resistant).
Here is a summary of the different SPF's from Badger. I use the Tangerine & Vanilla Daily and I'm very fond of it but actually realized that I forgot to review it. However, I have reviewed two other Badger Balm SPF's and links to them can be found here.



And right now you get free International Airmail shipping through July 31st for orders over $40.00.
If you use my code GBT832 you get $10 off your first order of $40 or more; or $5 off orders less than $40.

1 kommentar:

  1. Vad tyckte du om färgerna? Jag tycker att de är lätta att arbeta med och ger ett naturligt resultat. Skulle vilja ha mer stuns i den ytterst söta kabukiborsten dock.

    SvaraRadera