tisdag 4 november 2014

Me-time!


Ikväll kände jag verkligen för att ta hand om mig själv och kura upp i soffan. Masserade in kokosolja i hårtopparna och satte upp i en knut. Tände ljus och plockade fram lite skönhetsnyheter här hemma och tog en lång dusch innan det var dags för middag.

Bland annat testade jag en ny duschkräm från Deep Steep som kom i mitt iHerb-paket igår (det blir iHerb-haul i ett annat inlägg). Deep Steep Indulgence Orchard Pear & Fig känns skön och återfuktande mot huden och doftar precis som det står på flaskan - päron, fikon och lite vanilj. Mmm!

Nytt hemma är även en peelinghandske och en fotfil/borste från EcoTools. Peelinghandsken var jag väldigt nyfiken på eftersom den inte är sådär plastigt vass som de vanliga skrubbvantarna är som man kan köpa lite varstans. Den peelade skonsamt bort torra och döda hudceller utan att riva och huden kändes len efteråt. Fotfilen med den vita pimpstenen levererade babylena fötter, ett lyft jämfört med min plastvariant jag hade innan. Och en bra fotfil känns fint att ha nu när jag börjat gå på yoga och visar fossingarna även vintertid. :-)

Hoppas ni har haft en minst lika mysig kväll!

***


English:

Tonight I really felt for taking care of myself and curl up on the couch. I put coconut oil in the ends of the hair, and put it up in a bun. Lighted candles and picked up some beauty news here at home and took a long shower before it was time for dinner.

Among other things, I tested a new body wash from Deep Steep that came in my iHerb package yesterday (iHerb-haul will follow in an another post).
Deep Steep Indulgence Orchard Pear & Fig feels nice and moisturizing on the skin and smells just like it says on the bottle - pears, figs and a little vanilla. Mmm!

A new in is also an exfoliating glove and a foot pumice/brush from
EcoTools. I was very curious about the peeling glove because it is not as sharp as the usual scrub gloves that you can buy all around. It peeled gently and removed dry and dead skin cells without tearing and skin feels smooth afterwards. The footbrush with the white pumice delivered baby-soft feet, an upgrade compared to my plastic version I had before. And a good foot pumice is great to have now when I started going to yoga classes and shows my feets even during winter. :-)

Hope you also had a cozy evening!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar