torsdag 13 november 2014

Yoga Girl!


Ikväll var jag på Åhlens City i Stockholm för att få min Yoga Girl-bok signerad av Rachel Bråthen, eller som hon mer är känd som, Yoga Girl. Jag har följt henne ett tag via hennes Instagram konto @yogagirl. Kön ringlade lång redan 20 minuter innan det var dags då det var många förväntansfulla personer som ville träffa gulliga Rachel. När väl mina minuter tillsammans med Rachel kom blev jag alldeles starstruck och visste knappt vad jag skulle säga. Jag berättade att jag precis börjat med yoga och när hon frågade hur det gick med det fick jag bara fram - "Bra!" och ett stort leende. Hahaha! :-) Bredvid skönheten på bilden så ser jag mest ut som en nervös liten tjej.

Boken Yoga Girl handlar om att finna lycka, skapa balans, följa sitt hjärta och drömmar. Den innehåller yogaövningar, tips för att må bra i kropp och själ, recept och Rachels egen livsresa från kaotisk tonårstid i Sverige till yogainstruktör på Aruba. Det jag läste om boken tilltalade verkligen mig och jag kände att jag vill ha ett eget exemplar, så när jag läste att Rachel skulle komma till stan var det ingen tvekan på att gå dit!

***

English: Tonight I was at Åhlens City in Stockholm to get my Yoga Girl book signed by Rachel Bråthen, or as she is more known as, Yoga Girl. I have followed her for a while via her Instagram profile @yogagirl. A long line formed early as 20 minutes before it was time when there were many excited people who wanted to meet sweet Rachel. Once my minutes with Rachel came, I was so starstruck and hardly knew what to say. I told her that I just started with yoga and when she asked how things were going with it I just said - "Good!" and flashed a big smile. Hahaha! :-) Next to the beauty in the image, I mostly look like a nervous little girl.

The book Yoga Girl is about finding happiness, create balance, follow your heart and dreams. It includes yoga exercises, tips to stay healthy in body and soul, recipes and Rachel's own life journey from a chaotic teen in Sweden to a yoga instructor in Aruba. The things I read about the book really spoke to me and I felt that I would like to have my own copy, so when I read that Rachel would come to town there was no question of going there!



1 kommentar: