tisdag 15 september 2015

Recension / Review - Less is More Elderflower Salt Spray


Less is More Elderflower Salt Spray är en ekologisk stylingspray som ska ge håret struktur, fukt och en matt känsla. Den ska ge frisyren en perfekt strandkänsla med lätt stadga och en viss strävhet. Sprayen ska var abra för att skapa uppsättningar, fläta och den är dessutom färgbevarande. Kommer i en återvinningsbar plastflaska med skyddande lock. Den första saltsprayen i sitt slag som är 100% ekologisk!

Min åsikt
: Elderflower Salt Spray kommer i en praktiskt plastflaska med spraymunstycke som ger en finfördelad dusch av innehållet. Doften är tydlig av salt och fläder, en udda kombo som inte är min favorit. Doften försvinner dock ganska snabbt efter att det sprayats i håret.

Resultatet är dock jättebra! Min hår blir sådär strandrufsigt strävt som jag vill ha det och det håller en hel dag eller tills man kammar ut det. Jag fick även tipset om att använda Elderflower Salt Spray när jag flätar håret och det fungerar alldeles utmärkt. Flätorna håller sig mycket bättre på plats med hjälp utav strävheten från saltsprayen och det blir mindre småhår som sticker ut. Jag provade även att använda det när jag tuperade mitt hår och gjorde en knut och knuten blev lite fylligare och satt på plats. I vanliga fall är mitt hår väldigt glatt och lent och ramlar ner snabbt. Mitt hår känns inte uttorkat efter användning vilket är ett stort plus!

Plus
- Perfekt strandrufs!
- Bra vid flätning och knut
- Håret känns ej uttorkat efter användning
- Håller hela dagen
- 100% Ekologisk

Minus
- Har lite svårt för doften men den försvinner ganska snabbt

Pris omkring 239kr för 100ml, 79kr för 30ml. Båda kan hittas hos t ex Swedish Beauty Factory, Sundloef, Naturligt Snygg mfl


***

English: Less is More Elderflower Salt Spray is an styling spray with organic ingredients that will give your hair texture, moisture and a matte feel. It'll give your hair a perfect beach feeling with light hold and a light roughness. The spray shall be good to use when you create hairdos, braids and are also color-preservative for the hair. Comes in a recyclable plastic bottle with a protective cap. The first salt spray is first of is kind that is 100% organic!

My opinion: Elderflower Salt Spray comes in a handy plastic bottle with a spray nozzle that provides an perfect light spray of the content. The aroma is clear of salt and elderflower, an odd combo that is not my favorite. The smell disappears rather quickly after it’s sprayed onto the hair. 


The result, however, is great! My hair gets that perfect just-from-the-beach-look as I want and it holds a full day or until you comb it out. I also got the tip about using Elderflower Salt spray when I braid my hair and it works fine. The braids are holds better with the help of roughness from salt spray and there is less tiny hairstrands that stand out. I even tried to use it when I teased my hair and made a knot and the knot was a little fuller and stayed better in place. Normally, my hair is very sleek and smooth and falls down quickly. My hair does not feel dried out after use, which is a big plus! 


INCI: Maris Aqua (Primal Rock Salt)-, Bergkern' - from Altaussee dissolved in Water from Lake Altaussee), *Aloe Barbadensis Leaf Juice, *Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Flower Water, *Alcohol, *Sambucus Nigra (Elder) Flower Extract, *Citrus Clementina Leaf (Petitgrain Clementine) Oil, *Sambucu Nigra (Elderberry) Seed Oil, *parfume (*essential oils incl. Citral, Geraniol, Limonene, Linalool), Hydrolized Wheat Protein

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar