torsdag 31 december 2015

Recension / Review - Maria Å Eye Shadow Golden Grey + Nyårsmakeup




Maria Åkerberg Eye Shadow Golden Grey är en ljusgrå guld-skimrande ögonskugga med en stor mängd pigment och bara precis så lite olja och vax som är nödvändigt. Ögonskuggan ska vara dryg och tack vare att Magnesium Sterate (från stearinsyra) används gör att skuggan sitter bra.

Mitt utlåtande
: Jag fick mitt ex med mig i min goodiebag från Acadermia mässan där jag fick träffa självaste Maria Å på plats! :-) Skuggan kommer i en liten rundad svart förpackning med snäpplock-mekanism. Skuggan har bra konsistens och "dammar" inte. Den känns lättarbetad och är väl pigmenterad, det krävs inte mycket skugga för att få färg över hela ögonlocken.
Efter en hel dag sitter skuggan otroligt nog kvar precis där jag applicerade den. Även om jag varit utomhus i vind och rusk, eller bara suttit inne. Lika bra resultat. Jag har aldrig provat smink från Maria Å tidigare och jag måste säga att jag är väldigt är imponerad! Den är även lätt att tvätta av vilket är ett extra plus. Jag är väldigt sugen på att testa/köpa fler ögonskugge-färger i framtiden. :-)

Plus
- Lättarbetad formula
- "Dammar" inte
- Sitter kanonbra
- Lätt att tvätta av

Minus
- Inget!

Pris omkring 145kr och finns på flera butiker/salonger. Online kan ni hitta dem bl a på Skogsro Spa, Pigga Butiken och Visage Online.

INCI längst ner i inlägget som vanligt.

Nyårs Makeup: För denna nyårsafton bestämde jag mig för att inte göra sotning som jag oftast brukar göra utan sminka mig med en lite lättare festlig makeup. Jag använde MÅ Golden Grey över hela ögonlocket och sedan en enkel flytande eyeliner och svart mascara. Så simpelt, men så fint!

***

English: Maria Åkerberg Eye Shadow Golden Grey is a light grey golden-shimmery eye shadow with a large amount of pigment and only just as little oil and wax that's necessary. Eye shadow should be economic and thanks to Magnesium Sterate (from stearic acid) it allows the shadow to sit well on the eyelids.

My opinion: I got my copy with me in my goodie bag from the Acadermia fair where I got to meet the founder Maria Å! :-) The shadow comes in a small rounded black packaging with snap-lock mechanism. The shadow has good texture and is not dusty. It is easily worked and is well pigmented, you don't need that much eye shadow to get color over the eyelids.After a whole day, the shadow is still right where I applied it. Although I was outside in the wind and rain, or just sitting inside. Equally good results. I've never tried the makeup of Maria Å in the past and I must say I'm very impressed! It is also easy to wash off, which is an added plus. I'm very excited to try/buy more eyeshadow colors in the future. :-)

New Year Makeup: For this New Year's Eve, I decided not to make sooted eyes as I usually tend to do. Instead I decided to do a little lighter festive makeup. I used MÅ Golden Grey all over the lid and then a simple liquid eyeliner and black mascara. So simple, but so Beautiful!


INCI: Ingredients: Talc, Magnesium Stearate (från sterinsyra), Silica (Kisel), Ethylhexyl Palmitate (från kokosolja).
+/- Mica (Glimmer), Cl 77891, Cl 77491, Cl 77492, Cl 77499, Cl 77288, Cl 77007, Cl 77510.


1 kommentar:

  1. Nu blev jag riktigt sugen på att testa ögonskuggan. Har svårt att få ögonskugga att sitta kvar ordentligt men denna låter verkligen värd att testa. Gott Nytt År!

    SvaraRadera