tisdag 19 januari 2016

Recension/Review ~ Nvey Eco BB+ Cream Foundation


Nvey Eco BB+ Creme är en BB cremen som är formulerad med superantioxidanterna Quandong och Kakadu plommon, som ska ge näring och vitalisera alla hudtyper, och ekologisk ringblomma och aloe för att lugna och ge näring. Formulan ska även vara antiinflammatorisk, motverka rodnader och stärka kapillärerna. Ska smälta in lätt i huden och ge ett perfekt naturligt utseende med en  lyster och spänst. Innehåller 100% naturliga ingredienser. Tillverkad i Australien och hållbarhet 6 månader efter öppnandet.


Mitt utlåtande: Mitt exemplar var jag lycklig nog att vinna i en Instagram tävling. Och det är jag tacksam för! Detta är en utav de bättre foundations/BB-creams jag provat.  :)
BB-creamen kommer i en liten svart tub med snäpplock. Jag tycker att tuben var sådär då den läcker ut lite lite och blir kladdig. Men innehållet är desto bättre. BB-creamen är lagom krämig, nästan lite mousse-aktig, och är lätt att applicera (jag använder fingertopparna).
Jag har testat den ljusaste nyansen Fair som är ljust beige med rosa undertoner. För mig med ljus hud med rosa undertoner passar den perfekt. Täckningen är bra och BB-creamen smälter lätt in på huden. Väl på huden håller den hela dagen och huden känns skyddad och återfuktad. Den är även lätt att tvätta av på kvällen.En fördel nu vintertid när de tär kallt, är att första ingrediensen är Aloe Vera, visserligen följt av vatten, men det känns bättre. Foundationen har fungerat bra både sommar och vintertid för mig!
Jag tycker även att den är väldigt dryg då det inte behövs så mycket när man sminkar sig, och det är ett bra pris för det man får. Helt klart en toppen-foundation som jag kan tänka mig att köpa igen!

Plus
- Lättapplicerad
- Återfuktande
- Bra täckning
- Sitter kvar under hela dagen
- Dryg halvår
- Bra pris

Minus
- Inget!

Pris 299kr för 50 ml. Finns att köpa hos Nvey Eco's svenska distributör Turkos, men även t ex hos Naturligt Snygg och PureMakeup.

INCI längst ner i inlägget som vanligt.

***

English: Nvey Eco BB Cream is a BB cream is formulated with super antioxidants Quandong and Kakadu plum, to nourish and revitalize all skin types, and organic calendula and aloe to soothe and nourish. The formula should also be anti-inflammatory, counteracting redness and strengthen capillaries. Should blend easily into the skin and provide a perfect natural look with a luster and elasticity. Contains 100% natural ingredients. Made in Australia and last 6 months after opening.

My verdict: I was lucky enough to win my copy in a Instagram contest. And that I'm thankful for! This is one of the better foundations / BB creams I've tried. :)The BB cream comes in a small black tube with snap-on lid. I think that the tube was so-and-so because it leaks out a little by little and becomes sticky under the lid. However, the content is the better. The BB cream is moderately creamy, almost a little mousse-like, and is easy to apply (I use the fingertips).I tested the lightest shade Fair, light beige with pink undertones. For me, with light skin with pink undertones, it fits perfectly. The coverage is good and the BB cream blends easily into the skin. Once on the skin holds all day and your skin feels protected and moisturized.I also think it is economic because you dont need much when you make up, and it's a good price for what you get. Clearly a top-foundation that I think of buying again!


INCI:Aloe Barbadensis, Aqua, Carthamus Tinctorius (Safflower Seed) Oil, Heptyl Undecylenate, Glycerin, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Lecithin, Cetearyl Glucoside, Cetearyl Alcohol, Sodium Stearoyl Glutamate, Terminalia Ferdinandiana (Kakadu Plum) Extract, Cera Alba (Beeswax), Xanthan Gum, Benzyl Alcohol, Chondrus Crispus Extract, Santalum Acuminatum (Quandong) Fruit Extract, Salicylic Acid, Glycine Soja (Soybean) Oil, Sorbic acid, Calendula Officinalis Extract, Tocopherol. May Contain: CI77891 [Titanium Dioxide] CI77492 [Iron Oxide] CI77491 [Iron Oxide] CI77499 [Iron Oxide] CI77019 [Mica]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar