fredag 30 mars 2018

Beauty Shopping från Kina


Då var jag hemma igen från min jobbresa till Kina! Väldigt roligt att vara tillbaka igen då jag besökte Shanghai för 10 år sedan. Även om jag jobbade alla dagar jag var där så hann jag med att gå runt och ta tunnelbana runt i stan och jag hittade faktiskt några märken.

Innisfree är ett koreanskt märke med flera butiker i Shanghai. Enligt mina kinesiska kollegor är detta ett väldigt populärt märke i Kina. Jag var tvungen att läsa in mig på ingredienser på nätet innan jag köpte något då ingredienser står på kinesiska/koreanska/japanska och ingen i personalen pratade engelska. Men glad blev jag då jag faktiskt hittade några produkter som hade ganska fina INCI, dessutom bra priser. Här blev mina kap från Innisfree:


Innisfree Eco Natural Green Tea BB cream SPF20 PA+ - En helt naturlig BB cream med solskydd och extrakt av grönt te. Ska enligt förpackningen vara bra för torr och stressa hud. Ser fram emot att börja använda den här när solen börjar kika fram lite mer. Ca 200kr styck.


Innisfree Eco Nail Polish - Naturligare nagellack i fantastisk blålila nyans som kommer bli superfin till våren. I vanliga fall brukar jag välja korall/rosa/skimmer på mina naglar men känner mig stolt över att faktiskt ha valt någon annat än det! Jag tänker på blomman Förgätmigej när jag tittar på det här lacket. Ca 40kr styck.

Innisfree Skin Clinic Mask Peptide - En anti-aging mask fullproppad med peptider som ska göra underverk för huden. Ca 25kr styck. Jag köpte även två andra masker som enligt utsago (så gott det gick) från personalen var naturliga. Men hittar inte dem på siten.


Innisfree Browcara - En mascara för brynen? Jajjemän! Perfekt för att fylla i brynen med, speciellt när det börjar bli dags att färga igen. Världens sötaste mini-mascara-borste. Ca 90kr.

Sedan hittade jag pormask-plåster på en japanska budget-kedja som heter Mini So. Ett paket till mig ett paket till maken. Perfekt! :)

Sista kvällen i Shanghai promenerade jag längs East Nanjing Road och en liten mysig paralellgata som heter Wujiuang Road där jag såg flera beauty butiker som såg naturliga ut. Hette bland annat FaceShop och Green Leaf. Men jag hade inte tid att researcha på nätet innan jag åkte hem men kanske någon läsare vet om de är naturliga? 

***

English: Home again from my jobtrip to China! Very nice to be back again, last I visited Shanghai was 10 years ago. Although I worked all the days I was there, walked around alot and took the metro around town and I actually found some interesting brands.

Innisfree is a Korean brand with several stores in Shanghai. According to my Chinese colleagues, this is a very popular brand in China. I had to read up on ingredients online before I bought something because the ingredient-lists are in Chinese / Korean / Japanese and nobody from the staff spoke English. But I was glad when I actually found some products that had quite nice INCI, plus good prices. Here was my buys from Innisfree:

Innisfree Eco Natural Green Tea BB cream SPF20 PA + - A completely natural BB cream with sunscreen and extract of green tea. According to the packaging, it should be good for dry and stressful skin. Looking forward to using this when the sun begins to show itself a little more. About 200SEK a piece.


Innisfree Eco Nail Polish - Natural nail polish in amazing blue-lilac nuance that will be perfect for spring. In most cases, I usually choose coral / pink / shimmer on my nails but feel proud to have chosen something else than that! I'm thinking of the flower Forgetmenot when I look at this coat. About 40SEK a piece.


Innisfree Skin Clinic Mask Peptide - An anti-aging mask full of peptides that will work wonders the skin. About 25SEK. I also bought two other masks that according to the statement (as well) from the staff were natural. But can not find them on the site.


Innisfree Browcara - A mascara for the brow? Yep! Perfect for filling the brow, especially when it's time to color again. The world's cutest mini-mascara brush. About 90SEK.


Then I found blackshead patches on a Japanese budget chain called Mini So. A package to me a package to the husband. Perfect! :)


Last night ini Shanghai I walked by East Nanjing Road and a small paralel street called Wujiuang Road were several small "natural-looking" beauty stores such as FaceShop and Green Leaf. But I did not have time to check them out on the web before leaving and no-one spoke english. Maybe you readers know? 


1 kommentar:

  1. Så spännande resa! Kul att du hittade lite nya produkter att testa =)

    SvaraRadera