onsdag 7 mars 2018

Recension/Review ~ Pacifica Parfym x 4



Pacificas parfymer är gjorda med naturliga essentiella oljor i en bas av plant-baserad alkohol.
Veganvänliga dofter som är tillverkade i små batcher i Oregon, USA. Ej testade på djur och 100% naturliga. Tillverkade i USA och hållbarhet står ej utan handlar nog mycket om hur man förvarar flaskorna. Företaget stöttar även olika projekt för renare hav.

Mitt utlåtande: Parfymen kommer i små glasflaskor med tillhörande vackra kartonger med citat på insidan. Flaskorna har klassiskt spraymunstycke som doserar lagom mycket. Dofterna är intensiva från början men avtar sedan i intensitet efter några minuter. Hållbarheten är överraskande bra för dessa parfymer som ändå ligger lite i det lägre prisspannet. Efter en hel dag så kan jag fortfarande känna doften om jag luktar där jag sprayat på morgonen. Inga av parfymerna har på något sett irriterat min hud eller gett mig huvudvärk. Jag är supernöjd med dessa och måste säga att detta är mitt favoritmärke när det gäller naturliga parfymer, just för att dofterna är lätta och söta/tropiska/blommiga vilket jag gillar.

Det finns massor med dofter och jag har 4 utav dem:

Island Vanilla - Det här är min favorit och min signaturdoft! En varm mjuk vaniljdoft med inslag av tropiska drinkar och varma stränder. Svårt att beskriva men det är så den doftar på mig. :) Den här använder jag året om.

Beskrivning (engelska): This sensual blend sets sweet and sultry vanilla absolute, with honey-jasmine notes and a touch of fruitiness, against a deep and beautiful base of tea.

Indian Coconut Nectar - Varm orientalisk doft av kryddig kokosnöt och vanilj. Lite mer intensiv härlig doft som jag tycker mig dröja kvar lite längre än de andra 3 dofterna? Den här använder jag året om.

Beskrivning (engelska): Pacifica Spray Perfume Indian Coconut Nectar is a sensuous and delicious blend inspired by travels to faraway destinations. This warm, sultry blend of coconut and delicate creamy vanilla is pure ambrosia.

French Liliac - Ni vet när syrenerna blommar i början på sommaren? EXAKT så doftar den. Fantastisk doft som jag personligen tycker lämpar sig mest till våren.

Beskrivning (engelska): Perfumed in a traditional French style, this fresh scent conjures spring with a blend of Lilac, Magnolia Leaves, Heliotrope, Ylang Ylang, Hyacinth and subtle notes of Nectarine. This is truly the best Lilac ever.

California Star Jasmine - Här tar Jasmin över ordentligt och älskar man inte jasmin blir det nog lite för mycket. Detta är den parfym jag använder minst. Känns som att den passar bäst på sommarhalvåret. Dock såg det ut som att just den här doften inte fanns kvar längre.

Beskrivning engelska: California Star Jasmine is a joyful sunny and earthy scent, inspired by the love of California, with notes of orange, jasmine and driftwood.


De här parfymerna finns även i mindre roll-on flaskor vilket är toppen om man är osäker på en doft och inte vill lägga pengar i onödan på en fullsize flaska. Dock är det lite svårare att få tag i de stora flaskorna här i Sverige, detta för att det finns mycket lagar kring hur självantändande skönhetsprodukter får fraktas eftersom de räknas som hazmat-produkter. I den kategorin ingår nagellack, parfymer, osv. Mina exemplar har jag fått ifrån andra bloggare och släkting som köpte till mig i USA. Här i Sverige har jag sett roll-on parfymerna på Paradiset Matmarknad i Stockholm. Jag har även sett dem via brittiska Feelunique men vet ej om de skickar parfym till Sverige.

Plus
- Många fina dofter att välja på
- Bra hållbarhet och dryga
- Irriterar ej huden eller ger huvudvärk

Minus 
- Inget förutom att Star Jasmin var lite för mycket Jasmine...

Pris omkring 300kr för en flaska och omkring 100-149kr för en roll-on.

***

English: Pacifica's perfumes are made with natural essential oils in a base of plant-based alcohol. Vegan-friendly scents that are made in small batches in Oregon, USA. Not tested on animals and 100% natural. Manufactured in the United States and durability is not stated as it depens on how you store your bottles (cold, dark place). The company also supports various projects for cleaner oceans. 

My statement: The perfumes comes in small glass bottles with accompanying beautiful cartonage with quotes on the inside. The bottles have a classic spray nozzle that gives a good amount of perfume in one pump. The scents are intense from the beginning, but then decrease in intensity after a few minutes. The durability is surprisingly good for these perfumes, as they are a bit in the lower price range. After a full day, I can still smell the scent if I smell where I sprayed in the morning. None of the perfumes have ever irritated my skin or caused me headaches. I am delighted with these and must say that this is my favorite brand of natural perfumes, just because the smells are light and sweet / tropical / floral which I like. 

There are lots of scents and I have 4 of them: 

Island Vanilla - This is my favorite and my signature scent! A warm soft vanilla scent with touches of tropical drinks and warm beaches. Hard to describe but that's how it smells on me. :) I use this all year around.

Description : This sensual blend sets sweet and sultry vanilla absolute, with honey-jasmine notes and a touch of fruitiness, against a deep and beautiful base of tea. 

Indian Coconut Nectar - Warm Oriental Scent of Spicy Coconut and Vanilla. A little more intense beautiful scent that I think linger a bit longer than the other 3 scents? I'm using this all year around.

Description: Pacifica Spray Perfume Indian Coconut Nectar is a sensual and delicious blend inspired by travels to remote destinations. This warm, sultry blend of coconut and delicate creamy vanilla is pure ambrosia. 

French Liliac - You know when the lilacs bloom at the beginning of summer? The scent is EXACTLY like that! Great scent that I personally think is most suitable for spring. 

Description: Perfumed in a traditional French style, this fresh scent conjures spring with a blend of Lilac, Magnolia Leaves, Heliotrope, Ylang Ylang, Hyacinth and Subtle Notes of Nectarine. This is truly the best Lilac ever. 

California Star Jasmine - Here the Jasmin feels a bit over the top so if you do not love Jasmine, it's probably a little too much. This is the perfume I use the least. Feels like it fits best in the summer. However, it seemed that just this smell did not exist anymore. 

Description: California Star Jasmine is a joyful sunny and earthy scent, inspired by the love of California, with notes of orange, jasmine and driftwood. 

These perfumes are also available in smaller roll-on bottles which is great if you're unsure of a fragrance and do not want to spend unnecessarily on a full-size bottle. However, it is a little more difficult to get the big bottles here in Sweden because there are a lot of laws about how careless cosmetics can be shipped because they are considered hazmat products. That category includes nail polish, perfumes, etc. My copies have been received from other bloggers and relatives who bought to me in the United States. Here in Sweden I have seen the roll-on perfumes at Paradiset Matmarknad in Stockholm. I have also seen them via British Feelunique but do not know if they send perfume to Sweden.

INCI: alcohol denat (natural grain), parfum (Pacifica’s own fragrance blend with natural and essential oils), aqua (water).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar